Yritys. Tee pieni teko, jolla on suuri merkitys

Vastuullisuus, yrityskulttuuri ja merkityksellisyys ovat tänä päivänä todella isoja asioita työelämässä. Uusi sukupolvi tekee valintoja ja sitoutuu niiden kautta työnantajaan. Yrityksissä kannattaa etsiä aktiivisesti mahdollisuuksia vastuullisuuden näkökulmasta. Me valitsimme Hopen ja olemme siitä todella innostuneita.


Miksi Hope?

Meillä oli tulossa markkinoinnin tiimipäivä ja halusimme löytää kohteen, jossa pääsemme käyttämään 15 henkisen tiimimme ammattitaitoa hyväntekeväisyyteen. Etsimme kohdetta, jonka eteen voisimme todella olla avuksi. Tavoitteenamme oli tehdä jotain aidosti merkityksellistä ja vastuullista. Oli myös tärkeää, että tavoite herättää tunteita ja tuon hyvän fiiliksen tiimiläisille.

Heti ensimmäinen viestinvaihto ja ehdotuksen positiivinen vastaanotto Hopen päässä kertoi, että olemme oikeilla jäljillä. Lyhyt tapaaminen, ja löysimme nopeasti yhteisen tavoitteen, jossa voimme olla aidosti avuksi.

Hope on toiminut reilun vuoden Etelä-Karjalan alueella ja yksityishenkilöt ovat lähteneet nopeasti mukaan toimintaan. Myös yrityksiä on aktivoitunut, mutta yhteyshenkilöt paikallisista yrityksistä oli kuitenkin vähissä. Hope on hyväntekeväisyyskohteena yrityksille todella luotettava, sillä kaikki tuki menee lyhentämättömänä paikallisille vähävaraisille lapsiperheille.

Jokaisella yrityksellä on mahdollisuus auttaa. Apu voi olla minkä kokoinen tahansa. On helppoa tarjota vaikka omia palveluita tai tuotteita, toteuttaa lapsen toive tai lähteä mukaan Hopen valmiiksi konseptoituihin kampanjoihin. Jokaiselle yritykselle löytyy pieni teko, jolla on suuri merkitys.

Kokemus projektista

Projekti oli mahdollinen, koska meillä yrityskulttuuri kannustaa työntekijöitä vaikuttamaan asioihin oma-aloitteisesti. Voimme itse valita tiimipäivien aiheet ja sisällöt kaksi kertaa vuodessa. Niiden tavoitteena on aina kasvattaa tiimihenkeä, synnyttää kokemuksia sekä tietenkin luoda lyhyt irtiotto normaalista työpäivästä. Hopen kanssa tehty lyhyt projekti oli yksi koskettavimmista työpäivistä meidän tiimissä.

Markkinointitiimin tapana on, että tiimipäivän sisältö on yllätys. Meillä teemana oli tänä keväänä #arjensankarit. Hopen projekti osui ja upposi sekä teemaan että tiimiläisiin. Saimme lyhyen puolen tunnin briefin Hopen vapaaehtoisilta, joka oli samalla innostava että koskettava. Kun kuulimme toiveita ja tarpeita, joita vähävaraisten perheiden lapsilla on, oli auttamisen halu käsin kosketeltavissa. Kuinka pienellä vaivalla monet ihmiset ja yritykset voisivat olla avuksi. Se että HOPE Lappeenranta toimii täysin vapaaehtoisten voimin ja on kyennyt auttamaan jo yli 200 paikallista perhettä ja yli 600 lasta, on mieletöntä. Se myös kertoo, että avulle on valtava tarve.

Seuraavat 5 tuntia teimme sitä mitä arkisinkin teemme, mutta tällä kertaa sisältö oli erilainen.

#HOPEHAASTE

Hopehaaste on kampanja, jonka kautta etsitään paikallisia yrityksiä mukaan Hopen toimintaan. Pohjana toimii verkkosivu, jonka kautta sekä yritykset että yksityishenkilöt voivat ilmoittautua mukaan Hopen paikallisyhdistyksen toimintaan.

Kun ilmoittaudut mukaan, Hopen vapaaehtoiset ovat sinuun yhteydessä. Sovitte yhdessä, kuinka yrityksesi voi olla avuksi paikallisten vähävaraisten perheiden lapsille. Jatkossa saat myös tiedon Hopen lahjoituskeräyksistä ja valtakunnallisista kampanjoista, kuten kesäkuun Toivon päivästä ja loppuvuoden Lahjapuukeräyksestä.


Toivon, että sinä tai yrityksesi lähdette mukaan osoitteesta hopehaaste.fi. Tervetuloa Hopettajaksi :)


Juha Kuokkanen
Visma Solutions Oy

Hopehaasteen kehittäjät, Visma Solutionsin markkinointitiimi.

Kommentit

Suositut tekstit